Week van de Korte Keten mei 2023 | lokaal bestuur

Wil je jouw gemeente of stad laten bruisen van lokale lekkernijen? Doe dan mee aan de kant-en-klare actie 'Korte Keten in de kijker' en zet op een eenvoudige manier de korte keten op de kaart voor een breed publiek!

Hoe? Stel een leuke thematafel of -hoekje samen in het teken van de Week van de Korte Keten met materialen uit het gratis kant- en-klare promotiepakket. Gebruik jouw creativiteit om lokale hoeve- en streekproducenten en hun (h)eerlijke producten in de spotlights te zetten. En vergeet niet om de thematafel ook via het gemeentelijke infoblad, sociale media en andere kanalen te promoten!

Waar? Maak jouw thematafel toegankelijk voor iedereen op een populaire plek in een openbaar gebouw, zoals de bibliotheek, het cultureel centrum of het gemeentehuis. Zo trek je gegarandeerd de aandacht van een breed publiek!

Wanneer? Plan de inrichting van jouw thematafel rond vrijdag 12 mei 2023, zodat je klaar bent voor de start van de Week van de Korte Keten op zaterdag 13 mei. En het beste van alles? Je kunt de thematafel de hele week laten staan en afbreken en opruimen vanaf maandag 22 mei. Zo heb je alle tijd om jouw gemeente te laten genieten van al het lekkers!

Wat? In het Week van de Korte Keten-pakket dat je gratis kunt aanvragen bij jouw Provincie, zitten fantastische materialen zoals affiches, quotes, en nog veel meer! Vul jouw thematafel aan met boeken uit de boekenlijst, folders van lokale producenten en proevertjes van heerlijke korte keten producten zoals uien en wortels. Vergeet niet om een mooie tafel en eventueel wandpanelen te voorzien, samen met bevestigingsmateriaal en andere leuke goodies.

Klaar om jouw gemeente te laten smullen van de korte keten? Doe dan nu mee aan de geweldige actie ‘Korte Keten in de kijker’ en laat jouw creativiteit de vrije loop!

Meer info?

Voor alle informatie over inschrijvingen en materialen kan je terecht op de website van de Week van de Korte Keten.

BijlageGrootte
Afbeeldingspictogram Voorbeeld thematafel846.87 KB
Week van de Korte Keten voor lokaal bestuur - mei 2023

Meer info over inschrijvingen en gratis materiaal bij je provincie?

Klik hier